1 Mart 2011 Salı

TAHİNLİ KEK

Benim gibi değişik tatlar seviyorsanız bu tarif tam size/bana göre...
Tahini tatlılara çok yakıştırıyorum. Bu nedenle elime yeni bir tarif geçince hemen deniyorum. Özellikle keklerde daha bir kendini buluyor bence. Özellikle soğuk kış ayları için ideal.
Ben tarifteki şekeri yarıya düşürdüm. Çok şekerli kekleri pek sevmiyorum. Daha tatlı kek sevenler tarifi aynen uygulayabilir:)

MALZEMELER
Tarifde kullanılan ölçüler amerikan ölçü birimidir. Ayrıntılı açıklamalar temel "Mutfak okulu" mevcuttur.
3 adet yumurta
2 cup şeker/ Ben 1 cup kullandım
1/2 cup süt
1/2 cup yoğurt
1 cup kanola/ayçiçek yağı
1 adet kabartma tozu
6 tbsp tahin ( 3 ü hamurun üzerine )
3 cup un
3 tbsp su
1 tbsp pudra şekeri
Dövülmüş ceviz/ne kadar mı ? keyfinize kalmış:)

      Gelelim tarife..Klasik  bir kekten farkı yok aslında.
Efendim fırını 175 dereceye fanlı ayarlayalım. Oda sıcaklığındaki malzemelerimizden önce yumurtalaı çırpalım. Ardından pudra şekeri, su ve 3 kaşık tahin hariç tüm malzemeleri sırayla ekleyip mikser ile çırpalım. Ben 26*40 cm ebatındaki borcam tepsimi kullandım. Eski tepsi keklerimize hitafen:) Kek kalıbımızı sıvı yağ ile yaplayalım. Kek harcını kalıba alıp yayalım. Ayrı bir yerde tahini su yardımı ile seyreltelim. Tahin su karışımını fırça yardımı ile kekin üzerine eşit olarak yayalım. Ardından pudra şekerini eleyerek tahinin üzerini kaplayalım. Dilediğimiz kadar ceviz kırığını (fındık da olabilir)kekin üzerine serpelim.Tepsiyi fırının orta bölümüne yerleştirelim. Yaklaşık 30-35 dakika sonra kekimizi kürdan testinden geçirdikten sonra soğuması için tel ızgara üzerine alalım.

  Afiyet olsun..

2 yorum:

balböcükleri dedi ki...

tahin miktarı ne kadardır tbsp yazmışsınız ben anlayamadım.

tarifküpü dedi ki...

Cnm 1 Tbsp:Amerikan ölçü birimi:1yemek kaşığına eşittir. Ben 6 yemek kaşığı kullandım.Üçü içine üçü üzerine.Umarım yardımcı olmuştur.