24 Mart 2011 Perşembe

TRAMİSU

Önce mascarponemizi yaptım. Şimdide ilk ev yapımı mascarponeli tiremisumu deniyorum. Kedi dili ile tremisuyu zaten pek bir severdim ama bu başka bişi olmuş inanın. Bir peynir bir tatlıya bukadar mı yakışır yani....


 

MALZEMELER
300 gr kedidili bisküvi/Artık pastanelerde çok kolay bulunuyor.
3 adet yumurta sarısı
1 cup şeker
1 cup süt
2 tbsp vanilya extrat
250 ml mascarpone peyniri
1 adet yumurta akı
1 fincan neskafe
Kakao

3 yumurtanın sarısı ile şekeri küçük bir tencerede çırpalım. Ardından yavaş yavaş sütü ilave edip çırpmaya devam edelim.
Malzemeler birbirine iyice karışınca kısık ateşte ocağa alalım. Krema pişerken sürekli karıştıralım ki dibi tutmasın .K aynamaya başladıktan sonra bir iki taşım kaynatıp ocağın altını kapatalım.
Krema soğuyunca peynir, vanilya ve kar haline getirdiğimiz yumurta beyazını ekleyip mikser ile çırpalım. Krema pürüzsüz bir kıvam alınca işlemi sonlandıralım.
Ayrı bir yerde gold veya klasik tercih damak zevkinize kalmış neskafe hazırlayalım. Kedi dillerini enine ikiye keselim.
Ben çay fincanı kullandım ama siz sufle kabı bile kullanabilirsiniz. Tercih gene sizin tabiki.
Ilıyan neskafede kedidillerini ıslatıp fincanların en altına yerleştirelim. Kedidilinin üzerini kremayla kaplayalım. Küçük bir çay süzgeci ile kakao serpelim. Tekrar neskafede ıslatılmış kedi dili yerleştirelim. Ve tekrar kremayla kaplayalım. Bu işlemi kedidilleri bitene dek tekrarlayalım. (Ben 14 adet elde ettim.)
Son olarak fincanları buzdolabına alıp soğumasını sağlayalım. Servis edeceğimiz zaman kakao serpip ikram edelim.
Afiyet olsun.
 
 

Hiç yorum yok: