20 Mart 2011 Pazar

MASCARPONE yapalım.

Mascarpone’nin İspanyolca “mas que bueno”nun değişmiş haliymiş ve “İyiden daha iyi” anlamına geliyormuş.Ülkemizde pek bulunmayan bulunsa da pahalı olan mascarpone peynirini evde yapmayı denedim. Sonuç beni memnun ettiği için sizlerle paylaşmaya karar verdim.
Mascarpone peynirin girdiği bütün tatlılara pek bir yakışıyor. Benim yaptığım gibi sade yapabileceğiniz gibi yapım aşamasında 1 tbsp pudra şekeri ile tatlı veya arzuya göre tuz ekleyerek de tuzlu yapabilirsiniz.
Taze bir peynir olduğu için bir hafta içinde tüketilmesi gerekiyor bilginize…
Eğer krem tartar bulamadıysanız 2.5 tbsp limon suyu da kullanılabilir. Fakat bu sefer de keskin bir bununuz var ise hafif limon kokusu ile karşılaşabilirsiniz haberiniz olsun.
Tarif Baking Obsession sitesinden alınmıştır.
MALZEMELER yaklaşık 350 ml için
500 ml süt kreması(Sek marka kullandım)
1,5 tsp tartar kremi/1 tbsp taze sıkılmış limon suyu

Kalın tabanlı bir sSos tenceresinin dibinin kremanın yanmaması için ıslatalım.
Kremamızı sos tenceresine alıp kısık ateşte kaynamasına izin vermede karıştırarak koyulaştıralım.
Kremanın yüzeyinde hafif kabarcıklar oluşduğunda (Mutfak termometresi var ise kremanın ısısı 85 dereceye geldikten sonra )sos tenceresini ocağın soğuk olan başka bir gözüne aktaralım.
Krem tartarı/limon suyunu ekleyip beş dakika karıştıralım.
Rikotta yapımında olduğu gibi bir kesilme olmayıp krem anglaise kıvamında bir kalınlaşma gerçekleşecek.
Ardından 15-20 dakika daha kremanın soğuyup kalınlaşmasını bekleyelim.
Koyulaşmanın kıvamı için kremayı tahta kaşığın arkasına alalım ve kremayı parmağımızla çizelim.Kremanın ortasında boşluk kalmamalı ve kenarlardaki krema da akmamalı (beşamel sos kıvamı).
Koyulaşma gerçekleştikten sonra tenceremizin üzerine kağıt havlu kaplayıp kapağını kapatalım. (Kağıt havlunun kremaya değmemesine dikkat edelim.)
Tencereyi oda sıcaklığında soğutup Kapağın altındaki kağıdı alıp buzdolabına kaldıralım. Bu şekilde bir gece bekletelim
Şimdi yapacağımız son adım ise bir mutfak süzgecine eğer varsa bez bir kese yok ise 4 kat tülbent serip peyniri aktarmak. Peynirimizi bu şekilde bir gece buzdolabında suyunun süzülmesi için bekletelim.
Sabaha mascarponemiz kullanıma hazır olacak ve rahatça tülbentten ayrılacak.
Bu şekilde sade yapılabildiği gibi tatlı veya tuzlu da yapılabilir. Bunun için sos daha sıcak iken damak tadınıza göre tuz veya şeker ekleyip işlemlere kaldığı yerden devam etmek yeterli olacaktır.
Peynirimizi 3-4 gün buzdolabında kapaklı bir kap içinde muhafaza edelim.
Eveet mascarpone hazır. Yani diyorum ki TREMİSU geliyorum diyor bu kez:)Afiyet olsun efendim.

Hiç yorum yok: