24 Mart 2011 Perşembe

CUPCAKE BROWNİE

Çok şükür bloğuma kavuştum sonunda.Şu wordpresse bir türlü alışamamıştım zaten.Resimlerimdeki blog ismini bile değiştirmeye elim varmamıştı bir türlü . Nede olsa ilk göz ağrısının yeri başka. Bloğuma ulaşamadığım süre içindeki tarifleri buradan yayınlıyordum. Tarifleri sırasıyla paylaşacağım elbette...Önceliğimi sürprizime ayırdım. İşte SÜRPRİZ BROWNİE CUPCAKE İm efendim...


Eveeeetttttttttttttt..Çok cici görünüyorlar değil mi. Sevgili cenkin denenmiş bir tarifi daha. Yalnız bu sefer bir farklaaaaaaaaaa bu brownie kestaneli Artı daha mini mini.


Cupcake olarak bir brownie nasıl olur diye düşüneceğime denemeye karar verdim bende ve sonuç ortada. Islak ve kestaneli olarak ilk yapışımda beğeni alması nedeniyle paylaşıyorum sizlerle.


MALZEMELER
260 gr %70 kakao oranı doğranmış çikolata
125 gr tereyağı
1 cup (200 gram) esmer şeker
4 adet yumurta
1 çay kaşığı vanilya özütü
3/4 cup + 2 tbsp (130 gram) un
1/2 çay kaşığı tuz
100 gr küp doğranmış sade kestane şekeri
Fırınımızı önceden 180C’de ısıtalım. Mini cupcake kalıplarına kağıt kalıplarımızı yerleştirelim. Ben 24 lü muffin kalıplarını kullandım.


Tereyağını ve bitter çikolatayı benmari usulü(Bir tencerenin içine yarıya kadar su dolduralım. Daha küçük bir tencereyi de büyük olan tencereye oturtalım. Yalnız dikkat etmemiz gereken nokta ikinci küçük kap suya değmeyecek.)eritelim. Oda sıcaklığına getirip şekeri ekleyip çırpalım.


Teker teker yumurtaları ekleyip çırpmaya devam edelim. Daha sonra vanilyayı ekleyip karıştıralım.
Un ve tuzu çok karıştırmadan karışıma ekleyelim. En son kestaneleri ekleyelim ve hamura yedirelim.
Kek hamurumuzu mini kalıplara bölüştürelim ve fırında 15 dakika pişirelim.
Fırından çıkınca tel ızgara üzerinde soğutalım.
Afiyet olsun.....

1 yorum:

bunakkaptan dedi ki...

Dehşet bir lezzet...Dooooğru mutfağa...bunu mutlaka bu akşam yemeliyim. Size minnettarım...