8 Aralık 2012 Cumartesi

KAHVALTILIK ZEYTİNYAĞLI KURUTULMUŞ DOMATES

Kurutulmuş domates kahvaltıda sevdiğim ve sıkça yaptığım bir aparatiftir.  Daha önce ezmesini ve kahvaltılığını paylaşmıştım sizlerle. Bu tarifi de sevgili nesrinde görünce tam benlik deyip yapıverdim.Kuru domatescilere sesleniyorum. Bu tarifde benim damağımdan geçip blogda yayınlanmaya hak kazandı. Sizin sofralarınızda bu lezzetten eksik kalmamalı.

MALZEMELER
1kase kuru domates
1 su bardağı zeytinyağı

Susam

Kuru domatesleri küçük bir tencereye alalım ve üzerini  örtecek kadar su ekleyelim.
Orta ateşte 5 dakika domatesler yumuşayana dek haşlayalım. Suyu ile birlikte bir kenara alalım. Başka bir küçük tencerede zeytinyağını biraz ısıtalım.
Domates kurularını suyuyla zeytinyağına ekleyelim.
Zeytinyağı ile birlikte bir kere karıştırıp ocaktan alalım.
Servis kasesine yada bir kavanoza alıp servisden önce üzerine susam serpelim.
Afiyet olsun.
Not;Zeynepciğim teknik nedenlerden dolayı yorumunu bir türlü yayınlayamadım. Ben bu şekli ile bir iki hafta dayandırıyorum. Zeytinyağı koruyucu oluyor. Yeterki üzerini kaplasın.

2 yorum:

nesrin dedi ki...

Begendigine sevindim, afiyet olsun.

Unknown dedi ki...

Hiç böyle denemedim...Yarın yapsam mı acaba?