11 Aralık 2012 Salı

LAZANYA

Gecikmiş bir tarif LAZANYA
Bu fotoğraflar aslında yeni aldığım lazanya kalıbı için çekilmişlerdi aslında. Lazanya kalıbının kolaylıkları ve benim nezamandır isteyip de bulamadığımı anlatacaktım sizlere. Sonra arkadaşım lazanyamı çok beğenip de benden tarifi istediğinde kendi yaptığım gibi göz kararı ölçüleri vermekdense tarif defterimden ilk lazanya tarifimi bulup çıkarttım. Aslında ilk önce blog arşivimi gözden geçirmişdim.
Veeee beni şaşırtan sonuç!!!!!
Benim bloğumda lazanya tarifim yokmuşşş.
Kendime ben bile hayret ettim inanın. Çünkü lazanyayı gerçekten çok severim ve yaklaşık bir 15 senedir yapar yapar yerim:)
Bu ne bencillik demeyin. Gerçekden gözümden kaçmış.
Hemeeeen yazının konusunu değiştirip tarifimi de ekliyorum. Ve sizden mazeretimi kabul etmenizi bekliyorum.
Bu arada lazanya tavasını görmeyenleriniz duymayanlarınız var ise artık mazeretiniz yok bence.
Benim yıllardır lazanya yapmak için kollarımı sıvadığımda en çok zorlandığım nokta lazanyaları tam olarak sığdıramadığım borcam/pyrex/fırın kapları idi. Ya büyük gelir kenarlarda doldurmanız gereken kocaman bir boşluk olur ki o zaman başamel sosu bolca yapıp kenarları doldurmalısınız yada extra domates sosu hazırlamalısınız. Bazı kalıplarda küçük gelir ki böyle durumlar en kötüsü. Lazanya hamurlarını fırın kabına göre kırıp kırıp yerleştirirsiniz.
Benim bu eziyetim artık bitti. Darısı başınıza.
İç malzemesi içinde bir iki kelam edip tarifime geçmek istiyorum izninizle.
Ben lazanyada iç malzemede biraz çeşit sevenlerdenim. Kereviz, mantar, havuç
kapya biber yeşil biber, ıspanak, patlıcan vs. Evde ne varsa kıymanın yanına ekleyiveriyorum. Bu günkü mesela havuç, patlıcan, kapya, soğan ve kıymalı oldu. Ispanaklı yapınca da ona yakışan mantarı ve kerevizi eklerim. Çeşni tamamen sizin damak tadınıza göre değişebilir. Birdee sevgili anneler. Çocuklar bu yemeği çok severler. eğer yemedikleri bir sebze var ise arasına katıverin. anlamayacaklar bile. Bu da bizim aramızda sır olarak kalır emin olun....
MALZEMELER
15 adet lazanya yaprağı(Ben Barilla marka kullanıyorum. Hem haşlama istemiyor hemde çok lezzetli)
300 gr  kaşar peyniri
İÇ HARCI İÇİN;
300 gr kıyma
2 adet orta boy soğan
1 adet orta boy patlıcan

1 adet havuç
200 gr mantar
4-5 diş sarımsak

4-5 adet orta boy domates
1/2 demet maydanoz
2 yemek kaşığı salça
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
Zeytinyağını büyük bir tavada kızdıralım.
Kıymayı ekleyip 2-3 dakika kavuralım.
Ardından küp doğradığımız soğan ve sarımsakları ekleyip kavurmaya devam edelim.
Soğanlar pembeleşince salçayı ilave edip kavurmaya devam edelim.
Mantarları ekleyip mantarlar suyunu salıp çekince küp doğradığımız domates ve patlıcanları rendelediğimiz havucu ekleyip 5-8 dakika tüm malzemeleri karıştırarak soteleyelim.
sosumuz pişince soğuması için bir kenara alalım.
 
BAŞAMEL SOS İÇİN;
MALZEMELER
4yemek kaşığı tereyağı
4yemek kaşığı un
4su bardağı süt
Yeterince tuz, beyaz biber

Bir tavaya 2 yemek kaşığı tereyağını alaım. Ocağın altını kısıp yağın erimsini bekleyelim.
Eriyen tereyağına unu ilave edelim.
Unu rengi çok hafif değişip kokmaya başlayana dek kavuralım.
Sütü azar azar ekleyelim ve bir yandan sosu çırpmaya başlayalım.
Tüm süt eklendikten sonra sosun tuzunu ve biberini ekleyelim.
Sosu tavada iz bırakıncaya ( İyice toparlanıp tavada boşluklar oluşuncaya)kadar pişirip ocaktan alalım.
 Lazanyamızı birleştirmeye geçmeden önce kaşar peynirini rendenin ince tarafı ile rendeleyelim.Lazanyayı yerleştireceğimiz fırın kabının tabanına 4-5 kaşık başamel sos döküp yayalım.sosun üzerine bir sıra lazanya dizelim.Lazanyanın üzerini başamel sos ile kaplayalım.ardından iç malzememizi kaşık yardımı ile sosun üzerine yayalım.Rendelediğimiz kaşar peynirini iç harcın üzerine serpiştirelim.bu şekilde (azanya-sos-Kaşar peniri) toplam beş kat lazanya sırası yapalım.Yalnız son lazanya katının üzerine iç harç koymadan başamel sos sürdükten sonra kaşar peyniri serpiştirelim.Fırın kabını buzdolabına kaldıralım ve bir 15 dakika dinlendirelim.Fırını 180 dereceye ayarlayalım. süre sonunda lazanyayı fırına verip 15 dakika üzeri tamamen kızarana dek pişirelim.Sıcak olarak servis edelim.Afiyet olsun.   
 

2 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş

Unknown dedi ki...

bayildim canim
cok lezziz olmustur eminim
ellerine saglik