3 Aralık 2012 Pazartesi

"HONEY AND SPİCE KEK" BALLI BAHARATLI KEK

Merhaba...
Kış mevsimine uygun bir kek istermisiniz bu gün..
Ben tarifi ilk gördüğümde denemek için kışın gelmesini beklemeye karar vermiştim.
O gün geldi çattı sonunda. Baharatları çok severim. Kekler de buna dahil tabiki.
Öncelikle tarifde yaptığım değişikliklerden bahsedeceğim. Aslında değişiklik demek biraz zor. Şöyleki orjinalinde zaten pumpkin pie spiace kullanılıyormuş. Ben de kısa bir araştırma ile şu sitede bu baharat karışımının tarifini buldum.  Tarifimindeki baharatları çıkartıp bu karışım baharatı miktara sadık kalarak kullandım. Her bir baharat için yarım teaspoon kullanılmıştı. Ben bu baharat karışımınıdan 2 teaspoon kullandım. Bunun dışında sevgili oytunun tarifine sadık kaldım.
Tarif için kendisine çok teşekkür ediyorum. Veee sitesini şiddetle tavsiye ediyorum. Hala kendisini tanımıyor iseniz. Çok şey kaçırıyorsunuz. Bir sonraki yazısını dört gözle beklediğim sitelerden "O".

Haydi mutfağımızı baharatlar ile kokutup kendimizden geçip aromatik bir diyara sürüklenelim. Var mısınız?
MALZEMELER
125 gr akıcı bal,
50 gr akçaağaç Syrup,( yok ise pekmez de olur)
140 gr tuzsuz tereyağı
50 gr esmer şeker
2 adet yumurta
40 gr çavdar unu,(tambuday unu)
100 gr kek unu, (mutlaka yoksa kekimiz kabarmıyormuş)
1/2 teaspoon kabartma tozu
2 teaspoon pumpkin pie space

Fırını 170 C dereceye ayarlayalım. “1 litrelik” kek kalıbının içine pişirme kâğıdı yerleştirelim.
Bir sos tenceresinde, düşük ateşte, balı, akçaağaç şurubu, tereyağı ve kahverengi şekeri tereyağı eriyinceye ve şeker çözünene dek iyice karıştıralım.
Hazırlanan karışımı karıştırma kabına aktaralım.
Mikser ile orta hızda 3 dakika karışımı çırpalım.
Sonra yumurtaları ekleyerek orta hızda 3 dakika daha çırpın.
Ayrı bir yerde unları, baharatları ve kabartma tozunu karıştırıp 2 – 3 kez eleyelim.
Kuru malzemeleri ballı karışımın içine koyarak tahta bir kaşık ya da silikon spatula ile iyice karıştıralım.
Kek karışımını kek kalıbının içine aktaralım.
170 C derecedeki fırında 40 – 50 dakika kadar pişirelim. 40. dakikada keki kürdan testinden geçirelim. Eğer kürdan temiz çıkıyorsa kek pişmiş demektir. Eğer pişmemişse bir 10 dakika daha pişirelim.
Keki kalıbıyla birlikte fırından çıkardıktan sonra oda sıcaklığında soğumaya bırakalım. Soğuduğunda kalıptan çıkarıp servis edelim.
Afiyet olsun:)
Not: Tarifin Bu arada “Six feet Under”'ı izledim ve izliyorum:)

3 yorum:

Yasin dedi ki...

Daha önce denemiştim. Güzel bir tarif paylaşım için teşekkürler

fatma dedi ki...

kek muhteşem görünüyor harikaa

Deniz dedi ki...

Kek harika görünüyor. Oytun'u ben de severek takip ediyordum ama çok uzun ara verdiği için unutmuşum bile :)
Bu baharat özellikle keke çok yakışıyor. Mutfağın böyle kokması gerçekten muhteşem :)