12 Mayıs 2012 Cumartesi

KAHVALTILIK KURUTULMUŞ DOMATES

Focaccia yaptıktan sonra kurutulmuş domatesler hazır elime geçmişken çok sevdiğim bir kahvaltılıklardan da yapmıştım. Ama gece ışığı bu güzel lezzeti çekmeye müsait olmayınca hafta sonuna kaldı çekimlerim.
Sabah kahvaltısından kalkar kalkmazda foroğraflayıp paylaşıyorum sonunda.
Kurutulmuş domates ile çanakkalede tanışmıştım. Kahvaltılık olarak kullanıldığını ise malesef diyorum iki sene önce öğrendim. Geç olsun ama güç olmasın değil mi?
Bu domatesler hazır alındı. Ama bu sene kendi domatesimi kendim kurutacağım. Tarif hazır, domatesin zamanını bekliyorum. Eğer sizde kendi domatesinizi kurutmak isterseniz yaz sonunu beklemek zorundasınız benim gibi.
Kurutulmuş domatesin bu şekli marketlerde hazır olarak satılıyor elbette. Ama ben bir evde yapılan ürünlerin fanatiği olarak hiç hazırını satın almadım. Tadını deneme fırsatım oldu. Aradaki farkı soracak olur iseniz; hangi yağın kullanıldığını bilmediğimiz hazırları tüketmek ne kadar doğru? Tartışılır. Hele benim gibi egenin nadide şehri İzmirden geliyor ise sızmanız, kendi kahvaltılık kurutulmuş domatesinizi yapmamanız  o leziz yağa hakaret olur.
İkram ederken yanında ceviz ile sunulması hem şıklık hem lezzet açısından şiddetle tavsiye edilir.. Benden ufak bir öneri....
Fotoğraflarda gördüğünüz ekmek de geçen haftaki ekşi maya ekmeğim. Nasıl bir hafta sonra bile nefis değil mi?
MALZEMELER
200gr kurutulmuş domates
Sızma zeytinyağı
Nar ekşisi
Tane karabiber
Deniz tuzu
Kuru kekik,biberiye

Domatesleri güzelce yıkayalım ve kaynar suda 20dk yarım saat arası bekletelim.
Süre sonunda şişen domatesleri kağıt havluyla iyice kurulayalım.
Temiz bir saklama kabına birkaç domatesi dizelim. Üzerine tane karabiber, deniz tuzu, biberiye ve kuru kekiği serpiştirelim.
Bütün domatesler bitene kadar bu sıralamaya devam ettirelim.
En son üzerini bir miktar geçene kadar zeytinyağı dökelim.
Kavanozun ağzını sıkıca kapatıp serin ve karanlık bir muhafaza edelim.
Afiyet olsun.

2 yorum:

zeynep dedi ki...

bu şekilde şişede nekadar süre muhafaza edebiliriz?
buzdolabında bekletsek nekadar dayanır?

Selin dedi ki...

Bende bugun domates ektim bahceme. Pazardan aldigim domatesleride kurutmustum, bir guzel kavanozlara dizdim uzerine sarimsak kekik zeytinyagi ekledim. Marine olmalarini bekliyorum.