1 Aralık 2012 Cumartesi

KAĞIT HELVA PASTASI

Ahhh çocukken annem yapardı bu pastayı. Anneme bir sürpriz yapıp pastasını ben ona yaptım bu gün. Daha doğrusu yeğenlerime:)Doğumgünü sürprizi olarak....İyiki doğdun canım  benim.
Tarifi annem yuvarlak kağıt helva ile yapardı bize. Kağıt helva almaya gittiğimde helva alırken tek tercihim olan Koskanın standına gittiğimde bir de ne göreyim. Bu mini mini sevimli tostu üretmiş ben görmeyeli:) Hemen şekil değişikliğine karar verip atıverdim sepete.
Pek bilinmeyen bir tarif olduğu için,
Çocukluğumun tadı olduğu için,
Ben çok sevdiğim için,
Çok pratik olduğu için,
Sizlerle de paylaşmak istedim. Denek isterseniz benimlede yorumlarınızı paylaşırsanız çok memnun olurum.
MALZEMELER
1 paket koska tost(6 adet )
500 gr tahin helvası(kakaolu)
2 yemek kaşıgı kakao
50 margarin(Besel zeytinyağlı)
1/2 cup toz şeker
1 çay bardağı süt
Üzerine ;
1/2 tbsp hindistan cevizi
1 tsp dövülmüş ceviz

Helvamızı küçük parçalara bölüp tavaya alalım. Çok kısık ateşte karıştırıp eritelim.
Ardından helvaların üzerine tereyağı, kakao ve şekeri ilave edelim.
Tüm malzemeler bir sos kıvamına gelene dek yavaş yavaş karıştıralım ve sütümüzü ilave edip helvaya yedirelim.
İki kağıt helvayı sunum yapacağımız servis tabağına yanyana yerleştirelim. Altlarına şuradaki gibi yağlı kağıt yerleştirelim.
Kağıt helvaların üzerine hazırladığımız tahin helvasından sürüp üzerlerine tekrar kağıt helva yerleştirelim.
Bu şekilde altı kağıt helvayı da aralarına sos sürüp bitirelim.
En son pastamızın kenarlarınıda helvalı sos ile kapatıp yağlı kağıtları pastanın altından çıkarttıktan sonra pastamızı buzdolabına alalım.
Yarım saat sonra pastamızı çıkartıp üzerine hindistan cevizi ve dövülmüş ceviz ile süsleyelim.
Afiyet olsun.

2 yorum:

muhabbetsofrasi dedi ki...

gel beni ye diyor :)

mutfagabuyrun dedi ki...

harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.