25 Aralık 2011 Pazar

MEDOVİK PASTA (BALLI PASTA)

MEDOVİK PASTA (BALLI PASTA) ve bloğum 1 yaşında
Yıllar önce Atakule yakınlarında sık sık gittiğim bir pastane vardı. Beni oraya çeken yegane şey ise müthiş Ballı Pastalarıydı. Artık kendi pastamı kendim yapıyorum ama gene yolum düşse hayır demem o lezzete.
Benim gibi mekan ve tat eşleştirmesi yapanlar beni anlayacaklardır sanırım.
O günlerde bir gün benim de bu pastadan yapacağım aklıma gelmemişti elbette. Sevgili zehra da ve pepela da bu pastayı görene kadar da tarifini arayıp da bulamadığım tatlardan olarak aklımın bir köşesini meşgul ediyerdu. Ben sonunda muradıma kavuştum. Darısı deneyeceklere....


Pasta için söyleyeceğim ilk şey karemel tadının çok fazla baskınvilerden kaynaklanıyor. Yapım işleminden sonra ise yeme aşaması için üç gün süre gerektiği. Eğer sabrınız varsa tabi. Tamam kabul bekledikçe lezzeti kendini aşıyor olablir ama bu bekleme bizim evde 24 saati bile zorlarken üç gün nasıl olacak? Biraz zor gibi gözüküyor mu sizede?Neyseki tarifi deneyenler üç günü tavsiye edip bir gün süreyi kullanıyorla. Bu yeterli bir teselli olmadı mı? Sabrınız var mı? 
O zaman lütfen deneyip bana da tadını bildirin. Merakla bekleyeceğim.
Pasta için söyleyeceğim diğer bir konu ise görüntüsü. İnternette arattığınızda hep aynı görüntü karşınıza çıkıyorr. Hani şu meşhur örümcek deseni. Fakat sevgili zehra farklı bir şekil vermiş. Ve bu şekil benim yediğim pastaya daha çok benzediği için bu şeli kullandım ben.
Kendimce bazı değişilikler de yaptım elbette. Yanlarına ve üzerine kullanılan bisküviye krokan ekledim. Bence Dulche de lache ile mükemmel bir uyum gösterdi.
Eğer sizde denemek ister iseniz tarif aşşağıda efendim.

MALZEMELER
HAMURU
3 yumurta
1/2 cup şeker
3 çorba kaşığı bal
12 gr tereyağ
2 tatlı kaşığı karbonat
4 cup un
KREMA
400 ml dulche de lache
200 ml süt kreması
ÜZERİNE
Krokan


Bal
Artan bisküvi parçaları

Yumurta ve şekeri rengi açılıp yoğunlaşana dek benmaride çırparakpişirelim.
Tereyağını ve balı ekleyip çırpmaya devam edelim.
Karbonatı son olarak ekleyip karıştırdıktan sonra ocaktan alalım.
Unu ekleyip yumuşak pürüzsüz bir hamur olana dek karıştıralım.
Hamuru streçle kaplayalım ve 15 dakika dinlendirelim.
Ardından hamuru 10  küçük bezeye bölüp  unladığımız tezgahta açalım.
Fırın tepsimize pişirme kağıdı serelim ve fırını180 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım.
Bisküvileri altın rengi alana kadar  2-3 dakika pişirelim. Pişerken bisküviler takip edelim çünkü çok çabuk pişip yanabilir.
Bir çember halka veya yok ise uygun boy bir tencere kapağı ile bisküvileri keselim.
Artan bisküvileri robottan geçirelim. Pastanın kenar kısmını kaplamada kullanılmak üzere bir kenara kaldıralım.
Krema için 400 ml dulce de lache ye 200 ml süt kreması ekleyelim ve çırpalım.
Bisküvilerin aralarına krema sürelim ve tüm bisküviler bitene kadar aynı işleme devam edelim
Dilerseniz aralara krokan serpiştirebilirsiniz benim gibi.
Ve tabi bolca üst kısma.....
Bisküvilerin tamamı bitince kalan krema ile en üst ve yan kısımları da bu krema ile kaplayalım.
Kenarlara ayrıca ayırdığımız bisküvi kırıntıları ile kaplama yapalım. 
Servis ederken üzerine bal döküp sunalım.
Bir dilim almazmıydınız efendim?
Afiyet olsun... 
Son olarak bu tarifimi emine  hanımın daveti üzerine Çay Kahve Bahane etkinliğine gönderiyorum. Şimdiden kolay gelsin.

5 yorum:

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok güzel ama çok meşakkatli bir pasta sanırım. Gerçi sonunda değiyordur bu zorluklara. Ellerine sağlık olsun. Ve nice nice seneler hep beraber olmak dileğiyle. Blogunun yeni yaşı hayırlı olsun. Sevgiler.

zeymurancafe dedi ki...

pasta harıka olmus cok guzel gorunuyor elerınıze sağlık ıyıkı varsın tarıf küpü:)

Adsız dedi ki...

Do you want to get lot more targeted free visitors from search engines for your website almost effortlessly? Well, with increased exposure around the internet it's possible. But most website admins are yet not aware of how to get the popularity that multiplies itself within days. As lot of webmasters say, this backlink and traffic service can get potentially thousands of visitors to almost any website. So just visit http://xrumerservice.org to get started. :)

Peygamberim İzinden dedi ki...

Tarifiniz çok hoşuma gitti bu tarif veya başka bir tariflede etkinliğimize katılabilirsiniz..
Gelibolu17'nin düzenlediği
"Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 20 OCAK-6 ŞUBAT tarihleri arasında
http://mutfakincisi.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...
Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....
“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
Muhammed Mustafa (s.a.v)
Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)
Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Mutfak İncisi (Emine Kaya)'ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://mutfakincisi.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)
Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

Peygamberim İzinden dedi ki...

Canım istersen bana fotoblogum@hotmail.com mail at. Ya da bildiğin başka bir yöntem varsa onu deneyelim resim ve yazı kopyalanmıyor..