28 Temmuz 2012 Cumartesi

TABBULE

Tabbule "Biraz baharatlı" anlamına gelen Arapça bir kelime. Lübnan kısırı olarak da bilinen Tabbule bulgur, maydanoz, nane, domates, taze soğan, limon suyu ve zeytinyağı ile yapılan bir Doğu Akdeniz salatası.
Lübnanda tepsi kebabının yanında tüketiliyor. Bu tarifi de bulmak nasip olur işallah.
Yeşilliği bu kadar seven ben bu salatayı yıllardır nasıl gözden kaçırmışım şaşırıyorum kendime. İçindeki malzemeleri görünce hemen bir manava koşup yapma hissi uyandırdı bende:)
İşte size bir itiraf akdeniz ve ege mutfağına karşı zaafım var benim. Yeşilliğin bolluğuna çeşidin çokluğuna hayranım. 
Evet yaz geldi bende ege özlemi baş gösterdi yine....
Neyse biz bu günkü konumuza dönelim.
Salata ister ikramlarda ister bir öğle yemeği menüsü olabilecek kadar doyurucu, hafif ve az kalorili.
Ben kapya biberi ve nar ekşisi ekledim ekstra olarak.Birde marulu akdeniz mutfağına uygun olsun istediğim için kırmızı marul kullandım. Bunu dışında orjinal tarife sadık kaldım.
Hayırlı iftarlar olsun hepimize ve güzel iç ferahlatıcı bir salataylakarşınızdayım yine.

MALZEMELER
1 su bardağı ince bulgur 
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 su bardağı kaynar su
1/2 demet maydanoz
1/2 demet nane
1/2 demet taze soğan
1/2 demet taze kırmızı fesleğen
2 adet domates
2 adet salatalık(obsiyonel)
2 adet kapya biberi
4-5 adey yeşil kıl biber
1 çay kaşığı kimyon
4 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
2 adet limon
2 tbsp nar ekşisi
Tuz ,karabiber ve damak tadınıza göre diğer baharatlar
Kıyılmış ceviz içi
Serviziçin ayrıca marul

Bulguru bir tencereye alıp üzerine bir bardak kaynar su ekleyip 30 dakika kadar demlendirelim.
Maydanoz, taze nane, taze soğan, salatalık, salatalığın kabuğu ve domatesleri (domateslerin çekirdeklerini çıkartarak) minik küp şeklinde doğrayalım.
Demlenen bulgura zeytinyağı, limon suyu ve kimyonu ekleyip iyice karıştıralım.
Ardından tüm salata malzemelerini ekleyip tekrar karıştıralım.
Tabbuleyi dinlemesi için bir saat buzdolabında bekletip ve servis edelim.
Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok: