17 Temmuz 2012 Salı

BÖĞÜRTLENLİ KEK ve BÖĞÜRTLEN REÇELİ

Postların birikmesi böyle bişi olsa gerek. Yapıp fotoğraflayıp yazmaya fırsat bulamamak.
Hızlı geçen iki haftanın sonunda PC min başına geçebildim nihayet. Son birkaç hafta sonu durup dinlenemeden geçiyor diyebilirim. Haftaya ise malum Ramazan-ı Şerif başlıyor ve bende gene koşturmaca başlayacak.
Gündüzden envai çeşit yemeğin hayali kurulacak eve gelip yemekler yetiştirmeye çalışılacak. O hazırlığa bir çorba içilip doyulacak ama sır göz açlığından birkaç kahvaltılık atıştıracak.Sonra mı? Çok çok az yemeklerden alınacakkkkkkkk. Tatlının ucundan başlanacakkkkk. Çaylar demlenmiş olduğundan bu sırada çay faslı başlayacak.
Bitmedi ardından spor salonunun yolu tutulacak. 
Arkadaşlar arayacak. Bendeniz dayanamıyıp çıkacak tekrar evden ve sahur olmadan eve girecek. 
Ve bunca şey akşam 21.00 da start alacak...
Okurken bayağı bir yorucu gelebilir size ama dostlar ile geçen ramazanın ne zaman gelip gittiği de pek belli olmaz. Tadına ise doyum.... 
Neyse konuyu dağıttım. Şimdi toparlıyorum.
Geçen hafta sonu annem pazarda ilk böğürtlenleri görüp alınca o reçeli yapmadan önce kendime bir keklik ayırdım hemen. Bu kek her böğürtlen çıktığında yapılır ve çok sevilir ev ahalisi tarafından.
Kekin yapımı çok kolay. KLasik kek tarifine böğürtlen ekliyoruz o kadar. Ben yapınca 1,5 ölçü yapıyorum. Ama size orjinalini vereceğim.
Tepsi kekini sevmeyen varmıdır acaba?
Ölçü tablosu için tık.
MALZEMELER
3 iri yumurta
1 cup süt
1 cup şeker
1 cup sıvı yağ
1/4 tsp vanilya extrat
1 paket kabartma tozu
3 cup un

Fırını 170 dereceye ayarlayalım.
Kare veya dikdörtgen bir borcam veya kek kalıbını yağlayalım. Taban boyutunda kestiğimiz yağlı kağıdı yerleştirelim.
Yumurta çırpmaya başlayalım ve bir yandan şekeri ekleyelim.
Sırası ile süt ve sıvı yağı da ekleyip çırpmaya devam edelim.
En son un ve kabartma tozunu ilave edip sadece un kaybolana kadar çırpıalım.
Böğürtlenlerin üzerine un serpip unlayalım. (Bu sefer ben biraz üşendiğim için yapmadım. Malesef fotoğraflarda da gördüğünüz gibi böğürtlenler kekin tabanına yakın bir yerde kaldılar.)
Kek hamurunun yarısını kalıba alalım. Üzerine böğürtlenleri yerleştirelim. Böğürtlenlerin üzerini kek hamuru ile kaplayalım.
Kalıbı fırına verip 35-40 dakika kek kabarana dek pişrelim.

Reçel nerede mi?
sevgili dikkatli okur...
Bende seni denemiştim işte.
Tarif burada:)
Efendim 1 kg böğürtleni 1 kg şekere yatırıyoruz. Üzerine 1 su bardağı su ekliyoruz.(Eğer çok koyu kıvam seviyorsanız o oranda suyu azaltmanız yeterli olacaktır.)Tenceremizi ocağa alıp altını açıyoruz ve kaynamaya bırakıyoruz. Şeker eriyip reçel kıvamını bulunca (Ki bunu annelerinizden görmüşsünüzdür. Bir tatlı kaşığı yardımı ile reçelden bir miktar alıp bir tatlı tabağında kıvamını kontrol ediyoruz.) yarım limonun suyunu (Malum yaz ayında limonlar pek sulu değil) ilave edip bir taşım daha kaynatıyoruz.
Afiyet olsun efendim.

6 yorum:

muhabbetsofrasi dedi ki...

hiç denemedim de yemedim de :)

eline sağlık canım

tarifküpü dedi ki...

eğer ekşi-tatlı olayını seviyorsan bir dene. Benim favorilerimdendir.

sarımutfak-hande dedi ki...

bir taşla iki kuş:))
her ikiside çok güzeller ellerine sağlık canım

birsence dedi ki...

nefis nefis

Hayırlı Ramazanlar...
www.birseninmutfagi.com

yemek siteleri dedi ki...

guzel gorunuyor

yemek siteleri dedi ki...

guzel gorunuyor