26 Temmuz 2012 Perşembe

PESTOLU RULO EKMEK

Pesto sosumu yaptım ya. Artık aklımdaki tarifleri yapma vakti de gelmiş oldu. Ayrıca ne zamandır ekmek tarifi de yayınlamıyorum bloğa.
Yani ararsam bahane çok bana:)
Ekmek pişerken mutfağı bir fesleğen kokusu saracak. Önceden söyleyeyim. Hazırlıklı olun:)
Ilık olarak ve tereyağıyla yada zeytinyağı hiç farketmez ama yanında mutlaka demli bir çay le servis edin.
Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.
Tarifi "EvdePişenEkmek"kitabımdan uyarladım.

MALZEMELER
200 ml ılık su
450 gr un( ben değirmen unu+ekmeklik un kullandım. Su tutma kapasitesi una göre değiştiğinden 350 gr dan sonrasını azar azar ekleyerek miktarı ayarlayabilirsiniz.)
20 ml(2 tbsp) zeytinyağı
1 tsp toz şeker
6 gr (1 paket) kuru maya( Ben 1/2 paket yaş maya ile yaptım)
3 tbsp pesto sos(Cimri davranmayın sakın.Ben bir kaşıkdaha ekledim mesela)
Ölçü tablosu için tık.
Baton kek kalıbını yağlayıp yağlı kağıt ile kaplayalım. Kağıdın kalıbın her iki tarafından sarkmasına dikkat edelim.
Unu hamuru yoğuracağımız kaba alalım. Tuzu ekleyip karıştıralım.
Şeker ve mayayı da ekleyip karıştıralım.
(Eğer benim gibi yaş maya ile yapacaksanız mayayı su ile karıştırıp tamaman eriyince bu aşamadan sonra una ekleyelim.)
Unun ortasını açıp su ve zeytinyağını ekleyip yumuşak pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğuralım.
tezgahı unlayalım ve hamuru tezgahta 1-2 dakika daha yoğuralım.
Hafif yağladığımız derin bir kaba alıp mayalama için hazırlayalım.
Bunun için kabın ağzını streçleyip mutfak havlusu veya softa bezine saralım. 1 saat bu şekilde mayalanmaya bırakalım.
Süre sonunda tezgahı tekrar unlayalım. Hamuru alıp 1-2 dakika yoğuralım. Hamuru kalıbımızın boyunda olacak şekilde elimizle açalım. Pesto sosu bir kaşık yardımı ile hamura sürelim. Hamuru kısa tarafından başlayarak Rulo şeklinde saralım.  Kat yeri altta kalacak şekilde kalıba aktaralım. Kalıbın üzerini streç folyo ile kapatalım. Üzerine yine sofra bezi ile kapatalım. Bu şekilde 45 dakika el mayası için bekleyelim.
Fırını 200 dereceye ayarlayalım. İkinci mayalanma işlemi bitince kalıbı fırına alalım ve ekmeği 25-30 dakika pişirelim. Üzri kızarmış isterseniz son 5 dakikada ızgarayı çalıştırabilisiniz.
Pişen ekmeği tel ızgara üzerine alıp soğutup ılık olarak serviz edelim.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: