16 Şubat 2012 Perşembe

KURU PATLICAN DOLMASI

MALZEMELER
20 krutulmuş patlıcan
3 soğan
1 su bardağı pirinç
2 diş sarımsak
3 yemek saşığı biber salçası
2 yemek kaşığı sumak
1 çay bardağı zeytinyağı
Karabiber, pul biber, nane, kimyon, tuz


Patlıcanları 10 - 15 dk. kadar sıcak suda haşlayıp süzelim. Soğanı ve sarımsağı yemeklik doğrayıp biraz zeytinyağında soteledikten sonra ayıklanıp yıkanmış pirinci, baharatları ve salçayı ekleyelim. Üzerine yarım su bardağı su ekleyip kısık ateşte pişirelim.
Hazırladığımız harcı patlıcanların yarısına gelecek şekilde içlerine dolduralım.
Patlıcanları tencereye dik olarak dizelim. ÜzerineSu ve zeytinyağını gezdirip ocağa koyun kısık ateşte pirinçler pişene kadar pişirelim.

2 yorum:

muhabbetsofrasi dedi ki...

ben bu kuru patlıcan dolmasını bir kere yaptım ama yoğun bir koku oldu...

patlıcanı aktardan aldım

sıcak suda beklettim falan ama olmadı...:(

tarifkupu dedi ki...

Yoğun kokudan kastını pek anlamadım. Ben çok sık olmasada 2-3 kez bu şekilde yaptım ve bir koku oluşması. Acaba patlıcanın kurutma şekli ile alakalı olabilir mi?