13 Şubat 2012 Pazartesi

ÇİKOLATALI PORTAKALLI CUPKEK

Çook uzun zaman önce Mutfak dergisinden alıp yaptığım bir keki cupkek olarak denedim bu kez. İç dolgusuna kako yerine bitter çikolata ekledim ve sosu kekin üzerine dökmek yerine içlerini doldurdum.


MALZEMELER
3 adet iri yumurta
100 ml cup sıvıyağ
1 cup toz şeker
1 paket kabartma tozu,
1 çay kaşığı vanilya özütü
(1/2 cup )1 adet büyük bir portakalın suyu ve kabuğunun rendesi
2 cup un
80 gr bitterçikolata


Fırını 175 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım.Tereyağı ve şekeri çırpalım.


Yumurtaları ekleyip çırpmaya devam edelim.  
Portakal suyu ve rendesini ekleyip karıştıralım.
Karışımdan bir su bardağı ayıralım.
Kalan karışıma un, kabartma tozu ve vanilya özütünü ekleyip bir spatula yardımı ile karıştıralım.
Keki kağıt kalıp yerleştirilmiş slikon cupkek kalıplarına 3/4oranında paylaştıralım.
Fırında üzeri kızarana dek (kürdan testinden geçirdikten sonra) 25 dakika pişirelim. 

Çikolatayı benmari eritelim ve ayırdığımız karışım ekleyelim.
Bu karışımı bir krema torbasına alalım. Krema torbasına 0,5 cm lik duy takalım.

Soğuyan keklerin orta kısmından duy yardımı ile delip çikolata karışımını cupkekleri çatlatmayacak kadar sıkalım.
Afiyet olsun...

4 yorum:

The Cook Department dedi ki...

Çok leziz gözüküyor ellerinize sağlık.sevgiler..

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun. Harika olmus.. Minik minik tam cocuklarin sevdigi gibi..

sarımutfak-hande dedi ki...

süper görünüyorlar ellerine sağlık canım
sevgiyla kal

BLOG OKULU dedi ki...

Selam blogunuzu gezdim çok güzel tarifleriniz var.İnsanın ağzının sulanmamasına imkan yok.Ellerinize sağlık.Blogunuzu izlemeye de aldım.Bir önerim olacak:Link within den eklediğin eklentinin başlığının ingilizce (You might also like) olduğunu gördüm bunu türkçeleştirmek istersen burdan yapabilirsin onun yerine; İlginizi çekebilecek tariflerimiz, yada benzer tarifler yazabilirsin.Unutma bu sadece bir öneri,değiştirip değiştirmemek sana kalmış.Blog Okulu