11 Şubat 2012 Cumartesi

AYÇEKİRDEKLİ ÇITIRLAR

Yıllar önce gittiğim bir tatilde bu kurabiyelerin tatlı olanını 5 çayında ikram etmişlerdi.
Ayçekirdeklerinin görüntüsü beni o kadar cezbetmişti ki hemen tarifi isteyip tatil dönüşü denemiştim. Ama malesefki sonuç hüsran olmuştu. Benim kurabiyelerde ne kıtırlık mevcuttu nede bu tarifteki tereyağ tadı.
Yeni aldığım kitapta tarifi görünce evet dedim bu kitabın denenecek ilk tarifi bu.

Ben daha sonra tatlı ve tuzlu oranını değiştirip birde tatlı olarak yapacağım. O zamanda bir dip not düşüp fikrimi yazarım elbet. Ama şimdilik tuzlusu var elimde ve sizde çayın yanına bu cici çıtırlardan isterseniz buyrun tarife efendim.
Tarif Gamze Bursalının "Net 425 gr" ından alınmıştır.
MALZEMELER
1/2 su bardağı un

1/4 su bardağı kepekli un
1/4 çay kaşığı kabartma tozu
1/4 çay kaşığı tuz
1/2 tatlı kaşığı toz şeker
2 çorba kaşığı tereyağı (bıçakla küp şeklinde kesilmiş)
2 çorba kaşığı+1 çay kaşığı süt (Gerekir ise ilave 1 tatlı kaşığı daha)
1 tatlı kaşığı limon suyu
Üzerine sürmek için; 1 adet çırpılmış yumurta akı
Üzerine serpmek için; Susam, çörekotu, ayçekirdeği içi


Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtalım.
Hamur yoğuracağımız kabın içine un, kepekli un, kabartma tozu, tuz ve şekeri alalım.

Tereyağını unlu karışıma ekleyip yoğurmaya başlayalım. 
Sütü, limonu bir kasede karıştıralım.

Süt ve limonlu karışımı hamura ekleyip yoğurmaya devam edelim.
Hamur kuru olursa bu aşamada ilave sütü ekleyebiliriz.
Hazırladığımız hamuru merdane ile incecik açalım.
Kare kare keselim.
Üzerine yumurta akını  sürelim. Susam, çörekotu ve ayçekirdeği serpelim.
Hamur arelerini spatula yardımıyla dikkatle alarak yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizelim.
Kıtırları fırında 15-20 dakika üzerleri kızarana kadar pişirelim.
Afiyet olsun.
Not: Ben ilk deneme olduğu için tarifdeki ölçüleri aynen uyguladım. Bu ölçüler ile 10 adet çıtırım oldu. Tavsiyem miktarı ikiye yada üçe katlayıp yapmanız. Çünkü tadı pastanede yadiğiniz tuzluları aratmıyor. Üstelik bu çıtırlar ev yapımı.
Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle..

Hiç yorum yok: