16 Haziran 2012 Cumartesi

HURMALI CEVİZLİ KEK

Geçen seneden kalan hurmaları değerlendirmek hem de bizim yaramazlara sağlıklı bir kek yedirmek için yaptım bu keki.
Bizim hurmalar ballı olduğundan ben şeker oranını biraz azalttım. Orijinal tarifini paylaşacağım bu nedenle. Şeker oranını isteğinize göre ayarlayabilirsiniz. Hamurun kıvamı ise sizi korkutmasın. Bayağı bir koyu oluyor. Ben hazır kek unlarını kullanmayı pek sevmediğimden 2+1/4 cup beyaz una ½ cup kepekli un ekleyip kabartma tozu ilave ettim.
Tarif "Dünyanın En Güzel Tatlılarından" alındı.
Ölçüler için tık.
MALZEMELER
2+3/4 cup (300 gr) kepekli kek un(Ben yukarda tarif ettiğim unu kullandım)
1/2 tsp baharat karışımı ( tarçın,karanfil,yenibahar,zencefil) (Ben 1 tsp oranında karışım yaptım ve yeni bahar kullanmadım)
1 cup (150 gr) doğranmış hurma
½ cup (50 gr) ceviz kırığı
4 tbsp (60 ml) ayçiçeği yağı
½ cup (115gr) esmer şeker(ben 1/3 cup kullandım)
141/4 cup (300 ml) süt
Süslemek için;yarım ceviz parçaları


Fırını önceden ısıtalım.
Baton kek kalıbını yağlı kağıt ile kaplayalım. Yağlı kağıt dışarıya sarkmalı. Böylece kekimiz daha kolay kalıptan çıkar.
Unu baharatları karıştırıp eleyelim. Hurma ve cevizi ekleyelim.
Yağ, şeker, sütü birlikte çırpalım.
Unlu karışımı ekleyip spatula yardımı ile karıştıralım.
Karışımı bir kaşık yardımı ile kalıba alalım.
Üzerine yarım cevizleri yerleştirip keki 45-50 dakika pişirelim.
Ilık olarak servis edelim.
Afiyet olsun.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

hmm süper miş ellerine sağlık
sevgiler

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Benim dolapta da hurmalar var. Bu kek tarifi bana çok uydu.
Teşekkürler ve Adana'dan sevgiler Pırıl.