11 Haziran 2012 Pazartesi

3 KERE LİMONLU & HAŞHAŞLI MUFFİN

Ekmek tariflerine biraz ara verince aklıma hemen yapmak istediğim tatlı tarifleri aklıma geldi. Nedense:) Yazın da gelmesi ile mutfaklar da şenlendi. Diğer bloger arkadaşlarımda da durum pek farklı değil. Reçeller, dondurmalı tarifler boy göstermeye başladı yeniden. Ben ise limon ile haşır neşir oluyorum bu aralar.
Bu tarifim de ise biraz abartarak hem suyunu hem kabuğunu hem de esansını denedim. sonuç mu? enfes. denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Bir de kısmet ise parfe yapacağım. O da çok yakında burada yerini alacak. Ama şimdilik iki gün önce yaptığım bu kekleri ikram ediyorum sizlere.
Ölçüler için tık.
MALZEMELER 36 adet muffin için
4 adet yumurta
1 cup şeker
2 cup süt
1 cup sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
tuz
1/4 tsp vamilya extrat
3 adet limon kabuğunun rendesi
1 adet limonun suyu
1/4 limon esansı
3+1/2 cup un
5 tbsp haşhaş tohumu


Fırını 180 dereceye ayarlayalım.
Şeker ve yumurtaları çırpalım.
Süt ve sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam edelim.
Limon suyu,limon esansı, vanilya ekstresi ve limon kabuklarını ekleyelim. Ve tekrar çırpalım.
Unu eleyelim ve tuz, kabartma tozu ve haşhaş ile karıştıralım.
Unlu karışımı da ekleyip çırptıktan sonra muffin kalıplarımıza kek hamurunu pay edelim.
Önceden ısıttığımız fırında 20 dakika pişirelim.


Afiyet olsun.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

limonlu ve çıtır hmm ellerine sağlık
sevgiler

LeylaK dedi ki...

çok çok güzel olmuş, ben de yaparım ve şu limonun pişerkenki kokusu ne nefistir...