23 Ocak 2011 Pazar

ÇATLAK KURABİYE

    Sevgili Burçin Birdanenin çatlak kurabiyesini yoksa buna kek mi demeliydim:) gururla sunuyorum. Neden kurabiye değilde kek dediğinizi duyar gibiyimmmm..
Mmmmm:) Efendim çünkü kurabiyeciğimiz pişince pek bir çatlak pek bir dışardan kurabiye gibi olsada içi kek formunda yumuşacık bol çikolatalı lezzeti tartışılmaz bir hal alacak da ondan.Ben sitede bu konuyla ilgili birşey göremedim bu yüzden piştikten sonraki halini sizlere anlatayım istedim. Bu kurabiyeyi bazı bloglarda TRUFFLE KURABİYE olarakda görebilirsiniz. Görüntü aynı olsada iç malzemeleri ve yapılışları çok farklı. Onuda deneriz bir gün hepbirlikte. O halde;damak tadıma göre ufak tefek değişikliklerle (özünede sadık kalarak tabiii) yapmış olduğum ÇATLAK KURABİYEM. Yemeye kıyamamazlık etmeyin derim. Şimdiden afiyet olsun efendim.
MALZEMELER
125 gram tereyağı
1 cup 185gram kahverengi toz şeker
1 tbsp vanilya özütü/yok ise vaniyada olur
2 yumurta
60 gram eritilmiş bitter çikolata
1/3 cup 80 ml. süt
2 + ¾ cup 340 gram un
3 tbp tepeleme kakao
2 tsp kabartma tozu
¼ tsp yenibahar/Ben kullanmadım
85 gram küçük parçalara bölünmüş ve kavrulmuş ceviz
 Pura şekeri
Tereyağını küp kesip oda sıcaklığında gelene kadar bekletelim. Şeker ve vanilya ile birlikte mikserde krema kıvamına gelene dek çırpalım. Yumurtaları çırpma işlemine devam ederken birer birer ekleyelim. Eritilmiş çikolata ve sütü ilave edip 3 dakika daha çırpalım. Un, kabartma tozu ve kakaoyu birlikte eleyelim ve karışıma kaşık yardımı ile yedirelim. Cevizi de ekleyip karışıma yedirelim. Kurabiye hamurunu en az 3 saat mümkünse bir gece dolabında bekletelim.
Fırını 180 dereceye ayarlayalım. Pudra şekerini yayvan bir tabağa alalım. Hamurdan kaşık yardımı ile ( Hamur biraz ele yapışan bir kıvamda olduğu için) parçalar kopartalım ve elimiz ile şekil verelim. En son pudra şekerine bulayıp tepsiye aralarında boşluklar bırakarak dizelim. Önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirelim. Fırından çıkarttıktan sonra tel ızgara üzerinde soğumaya bırakalım.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: