19 Kasım 2012 Pazartesi

TAHİNLİ UN HELVASI

Aslında sade veya kaymaklı dondurma eşliğinde fotoğraflayacaktım tatlımı sizler için. Malesef kış ayındayız ve tüm marketler söz birliği etmişcesine "yeni bitti hanfendi" deyiverince bu hayalim ilk kaymaklı dondurma aldığım bir zamana ertelendi.
Şimdi tarife gelecek olur isek un helvasını yaparken yağını azaltıp unu kavuracağız. Ardından Tahini ekleyeceğiz. Arzuya göre ceviz ekleyip tekrar biraz kavurup şerbeti ekleyeceğiz. Tahinin içindeki yağ dengeyi kuracak. İkinci kez kavurma ile de homojen bir yapıya kavuşacak.
Bu arada tahin hakkında minik bir tavsiye tahininiz cıvık olmamalı. Ben ilk denemede tahinin üzerinde kalan yağlı kısım ile tahini tamamen karıştırıp denedim. Sonuç onca malzemenin çöpe gitmesi oldu. İkinci denemede tahin kavanozunun dibinde kalan katı kısmı kullandım.
Sonuç mu?
Mutfağımı mis gibi tahin kokusu sardı bu biiiir.
Damaklar bayram etti bu da ikiiiiii.
Deneyeceklere şimdiden afiyet oldun efendim.
Tahin severler buyrun buyrun bu tat sizler için.
MALZEMELER
4 tbsp tereyağı
3 cup un
1.5 cup tahin
Şerbeti için;
1 cup su
1/2 cup şeker
1/2 cup dövülmüş ceviz
Üzeri için
Ceviz
Kaymaklı/sade dondurma
Tereyağ ve unu kısık ateşte, unun kokusu çıkana dek tahta bir kaşık ile karıştırarak 40-45 dakika kavuralım.
Unun üzerine tahini ilave edip 5-10 dakika daha kavuralım.
Dövülmüş cevizi ekleyelim. tüm malzemeyi karıştıralım.
Şerbet için toz şeker ve suyu kaynatalım.
Şerbeti sıcak iken unun içine ekleyelim. Sürekli karıştırarak helvanın şekeri çekmesini sağlayalım.
Helvayı kaşık ile servis tabağına alıp ceviz ve dondurma ile servis edelim.

2 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mımmm nasılda canım çekti..nefis olmuştur eminim.ellerine sağlık,canım..

neslice tarifler dedi ki...

Tahinli mi? Görüntü süper. Tadını çok merak ettim.