16 Nisan 2012 Pazartesi

DAMLA ÇİKOLATI MUFFİN

Hafta sonu teyzemlerde taşınma telaşı olunca mutfak işine yardım etme ve çocuklara bakma işi bana kaldı. Bu bahaneyle çocuklar için mutfağa girdim bende. Doğal  olarak menü onların sevebileceği şeyler olması gerektiğinden çikolatalı birşeyler yapmak gerekiyordu. Hemen açtım kitaplarımı ve bu tarifde karar kıldım. Evde biraz bonibon vardı küçük için bonibonlu büyük için çikolata parçacıklı iki çeşit muffin yaptım. Bunun için bir kısmının çikolatalarına ek üzerlerine bonibon ekledim. tarife bunun dışında tamamen sadık kaldım.

Valla teyzemde taşınma telaşının arasında molada tadına bakıp pek bir beğendi. Benim bu hobimi en çok destekleyen kişi olarak her yaptığımı beğense de ondan gelen övgüler bana itici bir güç olmuştur hep. Damak tadımızın pek bir uymasıda düşüncelerinin benim için öneminde payı çoktur. Bu arada teyzem dediğime bakmayın yaş farkımızın sekiz olması aramızdaki ilişkiyi abla kardeş seviyesine indirgemiştir. Beraber büyüdük diyebilirim. Neyse konuyu fazla dağıtıp sizi sıkmadan sözün özüne geçeyim ben. 
Bu güzel muffinleri ev ahalisine yedirip de sizlerle paylaşmak da olmayacağından tarifimi aktarıyorum efendim.
"Tarif Dünyanın En Güzel Kurabiyeleri" kitabımdan.
MALZEMELER
115 gr(1/2) cup tereyağı
75 gr(1/3)cup toz şeker
2 tbsp kahverengi şeker
2 adet iri yumurta
175 gr(1+1/2 cup) tam buğday unu
1 tsp kabartma tozu
120 ml(1/2 cup) süt
175 gr(1 cup) damla çikolata

Fırını 190 dereceye ayarlayalım.
9 lu muffin kalıbını hazırlayalım.
Tereyağını krema kıvamına gelene dek mikser ile çırpalım. Şekeri ekleyip çırpmaya devam edelim. Yumurtaları teker teker ekleyip her eklem ve her eklemeden sonra çırpalım.
Unu ve kabartma tozunu iki defa havalanması için eleyelim.
Tereyağlı karışıma unu süt ile birlikte ekleyelim. son kez mikser ile çırpalım.
Karışımı muffin kaplarının yarısını kaplayacak şekilde bölüştürelim.
Damla çikolataları eşit bir şekilde hamurların üzerine serpelim.
Kalan hamuruda tekrar çikolataların üzerinei kaplayacak şekilde bölüştürelim.
Kalıbı fırına veri muffinlerin rengi hafif dönene kadar yaklaşık 25 dakika pişirelim.
Kekleri soğutma telinde soğutup ikram edelim.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Мир онлайн игр http://samgalaxy.at.ua/