27 Nisan 2012 Cuma

BAZLAMA


Evet ekmek çeşitlerine devam ediyoruz. Ekşi maya olana kadar farklı çeşit ekmekleri deniyorum bende. Buda ülkemize ait sevdiğim ekmek çeşitlerinden biri. Yöre olarak Mersine aitmiş. Ama ben onu ilk defa Ankarada gördüm tanıdım ve sevdim.
Özelliğine gelince tereyağı ile ikinci kez pişmesi ve ortalığı saran mis kokusu.
MALZEMELER
Tarifde kullanılan ölçüler amerikan ölçü birimidir. Ayrıntılı açıklamalar
"mutfak okulu" yazısında mevcuttur.
750 gr. un
Bir paket maya

1 tatlı kaşığı Tuz
1 tatlı kaşığı şeker
350 ml ılık süt
ÜZERİNE;
1 yemek kaşığı tereyağı


Unu eleyelim ve yoğuracağımız kaba alalım.
Yoğurma kabında ılık süt vemayayı karıştıralım ve mayayı eritelim. Tuz ve şeker ilave edelim.
Unu azar azar ekleyip yoğurmaya başlayalım.
Ele yapışmayan bir hamur olunca üzerini kapatıp ılık/sıcak arası bir yerde mayalanmaya(Hamurun iki katına çıkması) bırakalım.
Ortalama 1-1,5 saatte mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler kopartalım.
Bezeler merdaneyle tatlı tabağı büyüklüğünde açalım.
Açtığımız hamurları bir tepsi üzerine sofra bezini ikiye katlayıp yerleştirdikten sonra arasına alıp ikinci 1 saat mayalanmaya bırakalım.

Süre sonunda açılan yufkalar kızgın sac veya teflon tavada sık sık çevirerek önlü arkalı pişirelim. 
Bazlamaları tereyağı ile önlü arkalı yağlayalım.
Bu şekilde tekrar bazlamaları önlü arkalı çok  kızgın olmayan tavada pişirelim.