14 Temmuz 2013 Pazar

HAŞHAŞLI VİŞNELİ DİLİMLER

Şimdi tam zamanı. Tezgahlarda daha yeni boy göstermeye başladı. Geçen sen zamanını kaçırıp stoklayamamıştım. Bu sene böyle olmayacak. evet VİŞNEden bahsediyorum. Buruk, ekşi, mayhoş vişne....
Ben yaz tatlarında ekşi-tatlı kıvamını çok severim.
Böğürtlen/ahududu-nektarin ikiliside keza böyledir. Bu ikili ile Cobbler yapmıştım oda çok lezzetli idi. Fotoğraflamak nasip olmadı. İzmirde bayram tatilinde idim. Misafirlere yetiştimeye çalışırken fotoğraf işi kaynayıp gitti. Bu sene tekrar yapmak istiyordum ama galiba bu senede böğürtlen azmış. Havaların sıcaklığında doğl olarak dağlarda yetşen böğürtlen yanmış.Ama bulursam ahududu ile mutlaka deneyip bloğuma ekleyeceğim.
MALZEMELER
3 yumurta,
1+1/2 cup toz şeker
1 cup süt
1 cup sıvı yağ
3 cup un,
1paket kabartma tozu
2 tbsp kakao
1/4 tsp vanilya özütü
250 gr mavi haşhaş
250 gr vişne
Fırını 180C ye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım.
Yumurta ve şekeri beyazlaşana dek 3 dakika çırpalım.
Svı yağ, sütüve vanilyayı ekleyip çırpmaya devam edelim.
Un, kabartma tozunu da ekleyip spatula ile karıştıralım.
En son haşhaşı ilave edip son kez hafifce karıştıralım.
40x30 cmlik bir kalıbı yağlayıp hamurun yarısını kalıba dökelim.
Kalan hamura kakaoyu ekleyip karıştıralım.
Kakaolu hamuru sade hamurun üzerine düzgünce yayalım.
Hamurun üzerie vişneleri yerleştirelim.
Kek kalıbını fırına alıp yaklaşık 45 dakika pişirelim.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: