20 Mayıs 2013 Pazartesi

BEDEMLİ-FINDIKLI VE ÇİKOLATALI TORTE( TORTA CAPRESE)

Badem ve fındık unu ile yapılan bir kek. Kulağa pek cezbedici geliyor öyle değil mi? Gerçekten içerisindeki bolca yemiş bir harika.
İtalyanın Capri Adasına özgü olan bu kek adaya uğrayan misafirlere yapılırmış. Şimdide bu geleneklerini devam ettiriyorlar elbette.
Orjinal tarifde badem,ceviz,fındık kullanılır imiş. Tabiki kavrulmuş olarak. Birde bol kakaolu çikolata bu kekin olmazsa olmazı.
Ben evde ceviz bitince fındık ve badem ikilisi ile yaptım. Sonuç... Mmmmm.Parmak ısırtacak cinsten.
Evdeki kalan fındıklar kabuksuz olunca bademlerin de kabuklarını soymaya kararar verdim.
Bunun için kaynayan bir sos tenceresine bademleri sadece büzüşene kadar bekletip süzdükten sonra buzlu soğuk suyun içine attım. Tekrar süzgeçten geçirip bademleri kabuklarından ayırdım.
Önce bademlerin sularını çekip kuruması için birkaç dakika yağsız teflon tavada yalnız kavurdum ardından fındıkları da ekleyip birlikte kavurma işlemine devam ettim.
Bu arada fındık ve bademler de boş durmayıp arpmalarını da saldılar:)
Son olarak badem ve fındıkları soğuduktan sonra rondodan geçirip un haline getirdim.
Gelelim tarife;
Tarif için tık tık....
MALZEMELER
300 gr kabuksuz veya kabuklu un şeklinde çekilmiş badem-fındık
6 adet büyük yumurta
200 gr oda sıcaklığında tuzsuz tereyağı
200 gr bitter çikolata %70 kakao oranlı
1tbsp dark kakao
200 gr (¾ cup + 2 tbsp)pudra şekeri
1/4 tsp tuz
1 paket kabartma tozu(*italyaya özgü bir kabartma tozu olan Paneangeli Vaniglinato  aslında bu tarifde de kullanılıyor ama ben bulamıyacağım için normal kabartma tozu kullandım)
Kek kalıbı için;tereyağ,un ve kakao

25 cmlik yuvarlak kelepçeli kek kalıbını yağlayalım. Önce kakao ardından un serpelim.

Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtmayabaşlayalım.
Tereyağı ve çikolatayı benmaride eritelim ve kakaoyu ilave edip karıştıralım. Ilıması için bir kenara ayıralım.
Yumurtanın aklarını ve sarılarını birbirinden ayıralım.
Aklarına tuz ekleyip sertleşene kadar çırpalım.
Sarılarına  ise şeker ilave edip  çırpalım.
Yumurta sarılarna badem-fındık ununu ve kabartma tozunu ekleyip çırpalım.
Çikolatalı karışımı da ilave edip spatula yardımı ile karıştıralım. bu aşamadan itibaren biraz kol kuvveti gerekecek:)
Yumurta aklarını azar azar merkezden dışa doğru karıştırarak(Akların sönmemesi için) bu harca yedirelim.
Kek hamurunu kalıba aktarıp fırına verelim ve  40 dakika kadar pişirelim.
Soğuyan keki kalıptan çıkartıp   kakao veya tercihe göre pudra şekeri yada hindistan cevizi serperek servis edelim.

Buono Appetito!




5 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize sağlık bayıldım bu tarife en kısa zamanda denemek isterim. Bloğunuzu severek takip ediyorum bana da bekliyorum. Sevgiler,

Unknown dedi ki...

ellerine saglik canim :-)
afiyet olsun...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık canımm,bende denemiştim süperdi..]]

mutfagabuyrun dedi ki...

offff.harika.ellerinize sağlık.sevgiler.

Bıçakcı dedi ki...

çok güzel gözüküyor. elinize sağlık