19 Mayıs 2011 Perşembe

PEYNİRLİ İSLİM KEBABI

     Yazın gelmesini öyle dört gözle bekliyormuşum ki güneşi görür görmez benim için yazla özdeşleşmiş bir yemeği mutfağa girip yapıverdim.
Yıllar önce bir otelde yemiştim. Tarifini alamamıştım ama tahminimce erimiyecek bir peynirle bu iş olabilirdi:) Nitekim de ilk denememde aynı tadı yakaladım. O gün bugündür her yaz bizim mutfakta pişer. Son üç senedir Ramazanında baş tacı olmayı başardı.
İşte bende bu baş tacı ile açmak istedim yaz sezonunu. birazda ekleme yapıp kızarmış biberlerlede süsledim. Bence pek bir yakıştı. Tarif benden denemesi sizden ....Şimdiden kolaygelsin.Ve YAZ HOŞGELDİN.
MALZEMELER
6 adet kemer patlıcan
2 paket hellim peyniri
2 adet domates
8-10 adet yeşil biber
Patlıcanları yıkadıktan sonra alacalı soyalım ve uzunlamasına dilimleyelim.
Kararmaması için tuzlu su dolu bir mutfak kabına alalım.
Suyun rengi kararınca sudan patlıcanları çıkartıp iyice kuruladıktan sonra önlü arkalı kızartalım.
Biberleri de patlıcanların ardından kızartalım.
Kızaran patlıcanları kağıt havlu kağıtların üzerine alıp iyice yağının süzülmesini sağlayalım.
Hellim peynirlerini önce enine ikiye sonra ker bir dilimi dört eşit parçaya dilimleyelim ve sıcak suda 15 dakika bekletelim.
Patlıcanları üst üste artı yapacak şekilde yerleştirelim.
Tam orta kısma  bir parça peynir yerleştirip peyniri patlıcan ile saralım. Dağılmaması için dik bir şekilde kürdan batırıp fırın kabımıza yerleştirelim.
Domatesleri dilimleyip patlıcanın üzerindeki kürdanlara saplayalım.
Patlıcanların aralarına biberleri yerleştirelim.
Salçayı ayrı bir yerde sıcak su ile karıştırıp patlıcanların üzerine dökelim.
200 dereceye ayarladığımız fırında 14-20 dakika pişirelim.

Afiyet olsun...

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Tam benlik bir yemek :)
Patlıcan varsa bende varım :)
Çok nefis gözüküyor,ellerine,emeğine sağlık..
Sevgilerimle..

yemekbiraşk dedi ki...

patlıcan sever olarak çok beğendim eline sağlık
sevgilerimle..

çeşnici Handan dedi ki...

Tam yaza yakışır bir tat olmuş ellerine sağlık.