18 Ocak 2012 Çarşamba

SICAK ŞARAP



İngilterede ''Mulled Wine'' veya "mulled winw"
Bizde de ''Sıcak Şarap''
İskandinav ülkelerinde "Glögg"
Almanyada "Glühweinn"
Brezilyada ''Quentao''
Fransada ''Vin chaud'' 

Romanyada ''Vin fiert''
Moldovada ''İzvar''
Slovakyada ''Kuhano vino''
İtalyada "Vin Brulê'' olarak biliniyor Sıcak şarap. Her bir yörenin kendine özgü yapılış şekli olsada; temelinde şarabı baharatlar eşliğinde kaynama noktasına kadar ısıtıp süzdürdürüp kepçe kepçe ikram etmekten ibaret.
Anlatıldığı kadar kolay  olsaydı keşke. Ama şarabı sirke olmadan ısıtmak için başında bekleyip ara sıra karıştırmanız da gerekecek malesef. Pişerken çıkan baharat kokuları da ödülünüz olacak elbette.
Neyse biraz da geçmişinden bahsedelim isterseniz. 
Sıcak şarap genelde ucuz şarap ile yapılıyor.Nedeni ise; Kış aylarında tadı pek de güzel olmayan kırmızı şarabı tadlandırmak amacıyla yapılırması. Soğuk kış akşamlarını ısıtmak için yapılırmış. Ya da benim gibi yeni bir tad denemek amacıyla. 
Alkollu de yapılabiliyor alkolsüz de.
Japolar ise sakeden yapmışlar. İçerisine konulanlar ise o yöreye özgü imiş. Japonlara Çinden geçtiği söylenirmiş. Yılbaşı gecesi kırmızı baharat dolu bir keseciğin asılıp ertesi gün kese sakeye batırılırmış ve aile üyeleri birbirlerinin sağlığını dileyerek bunu içermiş.
Glög bence sıcak şaraba en çok yakışan isim; dumanı üzerinde sunulurmuş.İçerisindeki baharatlar ve kuru üzümler 8 gün bekletilip servis edilmeden önce içerisinden alınıp tazeleri ilave edilip badem eklenerek sunulurmuş sevenlerine.
"Fotoğraf alıntıdır" sizcede çok güzel değil mi?MALZEMELER
 1 şişe ucuz kırmızı şarap
Aynı oranda su(Alkol tadını daha fazla seviyorsanız su oranını dilediğiniz ölçüde azaltın. Ben yarım ölçü kullandım.)
3 yemek kaşığı bal
3 yemek kaşığı akçaağaç şurubu
2 adet dilimlenmiş portakal
2 adet kokulu mandalina(Birincisine karanfilleri saplayacağız diğerini dilimleyeceğiz.)
1 adet dilimlenmiş misket(Lime) limonu(Ben normal limon kullandım)
1 adet dilimlenmiş limon
20 adet karanfil
2 adet yıldız anason
8 adet kakule 
1 çubuk tarçın(Ben bu sayıyı 2 yaptım) 
1 tbsp rendelenmiş taze zencefil kökü(Tozunu kullandım)
1 tsp muskat rendesi 
1 çay bardağı kızılcık suyu (Not: Bu sefer kullanmadım ama seneye yazdan kızılcık ayırıp birde öyle deneyeceğim.)
1 çay bardağı elma suyu

Meyveleri dilimleyelim. Karanfili portakal veya mandalinanın üzerine saplayalım. 
Baharatları Daha sonra süzmek zorunda kalmamak için bir kesenin içine alalım. 
Sıvı malzemeleri ve şarabı ekleyelim.
Kaynatmadan 20 dakika kadar arada karıştırarak ısıtalım. Arada karıştırın.
Şarap olduktan sonra içerisindekileri ayırıp İsterseniz çorba tenceresinde kepçe kepçe istersenizde karafda ikram edelim.
Alkol istemeyenler varsa bulabilir ise kızılcık suyu ya da üzüm suyu yapabilir. Yalnız bir şartla; ocağı daha düşük sıcaklıkta tutacağız.

Yanında bir tabak peynir ve üzüm eşliğinde... Ben bu şekliyle tercih ederdim doğrusu

1 yorum:

neslice tarifler dedi ki...

Bugün beyaz şarapla sicak sarap denedim. Tadı çok guzel oldu ama bence kırmızı şarapla olmalı. Sizin tarifinizi deniycem. Fotograftaki atkıya da bayıldım :)