8 Mart 2014 Cumartesi

SULTANPARE/PORTAKALLI HAŞHAŞLI TATLI

Portakalın zamanı geçmeden mutlaka yapılması gereken bir tatlı yaptım. Bir çeşit revani-kurabiye. Bu benim yorumum tabii ki. Tarif, tadanlar tarafından çok beğenilip günün menülerine eklendi. Siz de özel günlerinizde değişik bir tat arıyorsanız tam yerine geldiniz. Bu bloğun temel prensibi değişik tatlar denemek denetmek.
Tarif için söyleyeceğim pek bir söz yok. Birebir uyguladım reçetenin çoğunu. Ama şeker miktarı fazla geldiği için biraz kıstım. Siz damak tadınıza göre ayarlayabilin diye parantez içinde orjinal miktarları da yazdım. Ben 24 adet tatlı yaptım. Daha kalabalık misafire daha küçük yuvarlaklar yapıp daha fazla sayıda tatlı sunabilirisiniz. Ben bu hali ile biri büyük biri küçük olmak üzere iki tepside pişirdim. Hamur pişerken birleşmesin diye, ama ilk tepsideki tatlılarım yine de birleşti. Bir sonrakine iki tepsiyi de büyük tutacağım. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.

Tarifleri facebookdan de takip edebilirsiniz!!!!!!!!!!!!!!!!

MALZEMELER 24 adet tatlı için
1 paket margarin ( 250 gr. oda ısısında )

2 adet yumurta
1 çay kaşığı vanilya özütü (Kullanmayanlar için 1 paket vanilya)
1 paket kabartma tozu
1 cup irmik
1/2 cup pudra şekeri
3-3,5 cup un
Üzeri İçin;
1 çay bardağı haşhaş tohumu
1/2 cup süt
Yarım ceviz içi
Şerbeti İçin;
3 cup toz şeker
2 cup su
3/4 cup portakal suyu
Yarım limon suyu

Öncelikle şerbeti yapmak için şeker, su ve portakal suyunu tencereye alalım. Ocağı orta ateşe ayarlayıp şerbeti kaynatalım. Fokurdamaya başlayan şerbete limon suyunu da ilave edip 5-6 dakika daha kaynatalım ve ocaktan alarak soğumaya bırakalım.
Margarin, yumurta, vanilya özütü, rendelenmiş portakal kabuğu, irmik ve şekeri bir kapta karıştıralım.
Un ve kabartma tozunu ekleyip iyice yoğuralım.
Hamurdan parçalar kopartıp yuvarlayalım.
Önce süte ardından haşhaş tohumuna bulayıp yağlı kağıt serili tepsimize aralıklı olarak dizelim. (Hamurumuz pişerken biraz yayılıyor)
Talıla hamurlarının üzerine birer tane ceviz içi yerleştirip hafifçe bastıralım.
Önceden ısıtıp 180 dereceye ayarladığımız fırında üzeri kızarıncaya dek yaklaşık 30-35 dakika pişirelim.
Tatlılar pişince fırından tepsiyi çıkartıp 5 dakika kadar bekleyip şerbetimizi tatlıların üzerine bir kaşık ile gezdirelim ve en az 2 saat beklettikten sonra servis yapalım.

Hiç yorum yok: