14 Kasım 2013 Perşembe

GINITLI ÇORBA

Erzurum yöresinden bir çorba var bu kez menüde. Orjinal tarifinde erişte tze olarak yapılıyor ve kare kare kesilip çorbaya ekleniyor. Taze eriştenin hamuru için ise; un, su ve tuz ile ele yapışmayan bir hamur yoğruluyor. Hamur biraz dinlendiriliyor. Hamur oklava ile açıldıktan sonra, mantı keser gibi karelere ayrılıyor (ama daha küçük karelere).
Ben biraz kolay işi yapıyorum:) Hazır anneanne eriştesi kullandığım için ise içim rahat. Tek fark şekil olarak benim çorbada kare erişteler olmuyor. Gerçi bu sene sipariş verdim. Minik kare eriştelerim yakında elime ulaşacak.  
Bunun dışında aslında bu çorba bir yoğurtlu çorba. Ben kendimce damak tadıma göre bazı değişiklikler yaptım. Mesela gınıtlar asıl tarifte kızartılıp çorbaya ekleniyor direkt. Ama bu şekilde çorba ertesi güne kalınca gınıtlar şişip yumuşuyor ve benim o çok sevdiğim kıtırlıklarını kaybediyor. Ben tarifte kendi yaptığım gibi aktaracağım sizlere. Ama orjinali denemek isteyenler varsa naneyi yine gınıtlar ile yakıp çorbaya ekleyebilir. 
MALZEMELER
Gınıt için,
1 su bardağı un
Su
Tuz
1 tatlı kaşığı tereyağı
Çorba için;
1 kase yoğurt
1 adet yumurta
1,5 kase erişte
2,5 lt sıcak su
Nane, Tuz, Pulbiber, Reyhan
1 yemek kaşığı tereyağı 
Gınıt için, bir tabağa unu alalım. İçine tuz ve tereyağını alıp suyu azar azar ekleyerek ele yapışmayan bir hamur elde edene dek yoğuralım.
Hamuru 10 dakika dinlendirip cevizden biraz büyük bezelere ayıralım. Her bir bezeyi elimiz ile yuvarlayıp uzatalım. Bir bıçak yardımı ile minik minik keselim.  
Tavaya yağı alıp kızdıralım ve gınıtları önlü arkalı kızartalım.
**İşte  bu aşamada orjinal tarifte yemeğin tüm baharatı eklenip çorbaya katılıyor. Ama ben kase başı hesaplayıp o kadarını ekliyorum çorbaya. Kalan gınıtları bir kavanoza aıyorum. Emin olun daha lezzetli oluyor.
Hatta gınıtı bolca yapıp kızartıp derin dondurucuya bile atıyorum. Her seferinde gınıtla uğraşmıyorum böylece:)
Çorba için; Sıcak suyu derin bir tencereye alalım. Erişteleri ekleyip ara sıra karıştırarak pişirelim.
Ayrı bir yerde yoğurt ve yumurtayı karıştıralım.
Pişen eriştelerin suyundan bir kepçe alıp yoğurda ekleyelim. bu sayede yoğurt ılıyacak ve çorbaya ekler iken kesilmeyecek yoğurt.
Ilıyan yumurtalı yoğurdu erişteli suya ekleyip sürekli karıştırarak bir taşım kaynatalım.
Servis için çorbaları kaselere bölüştürelim. Gınıtları da üzerlerine gezdirelim.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: