24 Mart 2011 Perşembe

KUZU ETLİ ŞEVKETİ BOSTAN

Ah şevket sen daha önce nerelerdeydin:)
Malesef İzmire ait olan ve benim kendisi ile tanışma şerefine yeni ulaştığım ve bana yukarıdaki cümleyi her lokmada yenileten bir lezzetten sizlerede bahsetmek istiyorum.
Egeye olan özlemimi dostlarım her fırsatta dinlemektem bıkmış bile olabilirler. Birazda sizin başını şişireyim. Ne yapayım özlem büyüdükçe gevezelikte artıyor. Artık kusuruma bakmayın.
Beni egenin en çok cezbeden özelliği ise Zeytinyağı . Mutfağımın baştacı, ağzımın tadı, gözümün nuru, olmazsa olmazım zeytinyağı. Onsuz bir hayatı ve tabiki mutfağı düşünemiyorum bile.
Bu kadar zeytinyağından bahsedipte börülceden bahsetmemek olmaz. Buralarda bulamayıp konservesi ile yetindiğim lezzet
Allahtan yolumun sık düştüğü bir coğrafyada böylece özlemimi giderebiliyorum. Birde dostlarım var tabi beni bu lezzetlerden mahrum etmeyen. Buradan onlara da teşekkürlerimi ve kucak dolusu sevgilerimi göndereyim bu bahaneyle:) Birde deniz börülcesini küstürmemek adına kendisine de bir iki güzel söz söylemeliyim izninizle. İlk başta ne yalan söyleyeyim börülceyi tattıktan sonra denizde yetişenine pek bir soğuk bakıp üç yıl tadına bile bakmamıştım. Şimdi diyorum ki yazık etmişim o senelere… Bence kesinlikle karada yetişeniyle boy ölçüşebilecek güzellikte bir lezzet.
Ve gelelim yazımın konusu kısaca adı şevket olan o eşsiz lezzete….Yiyenin onsuz nasıl bir ömür geçirmişim diyeceği (tatmayanlara ise diyeceğim tek şey çok şey kaçırdıklarının dışında bir şey yok maalesef) eline geçen her fırsatta afiyetle yiyeceği egenin nadidesine övgülerim çok az gelecek inanın.
Tarifi çok kolay bulunması zor Şevketi bostanı sizlerle paylaşmaktan büyük bir mutluluk duyuyorum.
MALZEMELER
1/2 kg şevketi bostan ayıklanmış, yıkanmış
250 gr kuzu kuşbaşı
Zeytinyağı
1 adet orta boy kuru soğan
1 limonun suyu
2 yemek kaşığı un
Tuz
2 su bardağı kadar su
Tencereye önce yıkanmış etleri alalım. Etler sulanıp suyunu çekince zeytinyağını ekleyelim kavuralım. Küp doğranmış soğanları ilave edelim ve kavurmaya devam edelim. Soğanlar pembeleşince şevketi bostanı ve suyumuzu ekleyelim. Pişmesine yakın üzerine limon suyunu bir kasede un ile karıştırıp yemeğin tuzunu ilave edelim. Ardından yemeği bir taşım kaynatalım.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: